اهمیت یاد مرگ در نگاه شهید کوروش فیروزی

اهمیت یاد مرگ در نگاه شهید کوروش فیروزی

در این پادکست شهید کوروش فیروزی به بیان اهمیت مرگ در نگاه ائمه معصومین پرداخته است. در ابتدای صحبت ایشان به ماجرای اجازه گرفتن عزرائیل از حضرت محمد اشاره کرده است.

در ادامه ایشان می‌فرماید همه انسان‌ها طعم مرگ را خواهند چشید. شهید فیروزی با اشاره به فصل بهار، حدیثی از پیامبر را بیان می‌کنند که: ای مردم هر وقت بهار را دید یاد مرگ بیفتید. همانطور که بهار زمین مرده را زنده می‌کند، خدا هم مرده‌ها را زنده می‌کند. خداوند در قرآن می‌فرماید ای صاحبان قبرها، شما هم زنده خواهید شد.

در ادامه ایشان با توجه به گریه حضرت محمد بر مرگ فرزندش می‌فرماید گریه نباید انسان را از یاد خدا غافل کند. انسان هیچ است و خدا ما را به همه چیز رسانده است. اما انسان متاسفانه به خاطر ضعف معرفتی، مرگ را پایان می‌داند در صورتی که قرآن می‌فرماید: مردم مرده هستند، تازه وقتی می‌میرند، بیدار می‌شوند.

شهید کوروش فیروزی ده دقیقه قبل از شهادت

ایشان با بیان تفاوت نگاه ما انسان‌ها با امام سجاد علیه‌السلام نسبت به مسئله مرگ‌ به بیان ایشان در مورد مرگ اشاره می‌کند که: به روان پاک حضرت محمد رحمت بفرست و ما را از آرزوی دراز به دور نگه دار. خدایا چنان کن که به جای آن آرزوها و آرمان، برای اعمال صالحه تلاش کنیم. و تو را به راستی و درستی عبادت کنم.

ایشان در ادامه این پادکست این حدیث را به صورت کامل بیان کرده و با ارائه مثال‌هایی به شرح این گفته امام سجاد می‌پردازند. گفتنی‌ است شهید کوروش فیروزی در شب شام غریبان شهادت حضرت سلام‌الله‌علیها در مسجد علی‌ابن‌ابی‌طالب زاهدان در حین نماز به شهادت رسیدند.

دیدگاه‌ها ۰